marți, 22 decembrie 2009

Melc, melc codobelc


Melc, melc codobelc

Scoate coarne bouresti

Si te du la balta

Si bea apa calda!

Si te du la Dunare

Si bea apa tulbure!


Cand eram mica am calcat din greseala un melc. De atunci, ma uit pe unde merg.


Cand am devenit majora, am fost la Paris, unde am stat singura in apartamentul meu. Genial....in sfarsit singura si independenta....dar seara eram poftita la cina la niste rude...unde totul capata un aer destul de formal. Am mancat tot felul de delicatese cu milioane de tacamuri diferite, pe care niciodata n-am reusit sa le invat, ce si cum se foloseste. Cu racii n-am avut nici o problema, ba chiar mi-au placut mult, dar, a sosit si seara cand s-au servit melci. Nu era vorba de scarba, am mancat eu si caracatita si alte asemenea...dar cu melcii se pare ca am o relatie mai speciala. Oare cum ar suna o campanie "melcii sunt noile pisici!", asa cum in industria modei, in fiecare an o alta culoare devine noul negru...dar trecand peste euforia asumata a unei seri calduroase de iarna, dupa o plimbare pe zapada ce scartia sub pasii mei, sa revenim la melci....a trebuit sa imi folosesc si ultima ramasita de talent actoricesc in acea seara, spre a nu manca melcii fara a jigni gazda pretentioasa si formala....


Au trecut ani, am crescut, m-am maturizat...si...intr-o zi, am decis sa iau trenul si sa ma duc pentru un week-end la cineva intr-un alt oras, la 5-6 ore de Bucuresti, chiar si doar asa de dragul aventurii...in secret, fara ca nimeni sa stie unde ma duc si ce fac. Acolo, intr-o seara, am gasit un melc ce se tara alene pe asfaltul umed. L-am facut vedeta, sub blitzul aparatului foto, dar la 2 ore l-am gasit storcit. M-am intors acasa, pastrand amintirea acelui melc.


Nu stii niciodata ce poate iesi de sub o cochilie frumoasa....ii poti canta, il poti amagi, il poti observa de la distanta, si il vei face sa se deschida pentru cateva clipe, dar cat de greu e sa si ramana asa mai mult timp....omul e ca melcul. Poarta masti si bariere, si uneori se lasa vrajit de cantul sirenelor, si totusi...fuge repede inapoi in cochilie, desi spre deosebire de melc, el nu poate fi storcit asa de usor...dar statul in cochilie prea mult timp, duce la aparitia de coarne bouresti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu